BRIKS samit 2017: Od podrške Asadu do diplomatske pobjede Indije

Foto:Pang Xinglei/Xinhua via AP

Samit lidera zemalja BRIKS-a, deveti po redu od njegovog osnivanja, održan je u kineskom gradu Sjamenu od 3. fo 5. septembra 2017. godine. Ovo je drugi put da je Kina bila domaćin samita, a prethodnom je bila domaćin 2022. godine.

Samitu su prisustvovali lideri 5 zemalja  BRIKS-a  i to: Vladimir Putin kao predsjednik Ruske federacije, Mišel Temer kao predsjednik Brazila, Narendra Modi kao premijer Indije, Jakob Zuma kao predsjednik Južne Afrike i Si Điping kao predsjednik Kine, zemlje domaćina.

Samit se održao u jeku značajnih međunarodnih napetosti kao što su: rat u Siriji i borba protiv tkz. Islamske države i drugih teorističkih skupina na Bliskom istoku i šire, zaoštravanje odnosa SAD-a i Rusije, sankcije SAD-a i EU-a nametnute Rusiji, kriza na korejskom poluostrvu i pojačan strah od nuklaernih proba Sjeverne Koreje, usponu radikalnih islamističkih grupa u istočnoj i jugoistočnoj Aziji, migracija.

Si, koji je bio domaćin samita, istakao je već na početku samita, u svojoj pozdravnoj poruci da se saradnja između BRIKS zemalja jako značajna danas, kada se svijet radikalno mijenja. U svom pozdravu naglasio je i značaj saradnje ovih pet zemlja kad je posrijedi međunarodna zajednica i međunarodni mir i sigurnost, što je bila jasna asocijacija na saglasnost BRIKS-a o pitanjima o kojima ove zemlje dolaze u nesaglasje sa drugim svjetskim silama. U nastavku, Si je kazao da će Kina donirati još 4 miliona dolara u novu razvojnu banku koja bi trebala da predstavlja finansijski oslonac BRIKS-a. Vrijedi spomenuti da  Kasnije su u svom obraćanju i drugi lideri zemalja istakli značaj daljeg unapređenja finansijskog osloncs BRIKS-a. Nova razvojna banka BRIKS-a, koju vodi Indijac a koja ima sjedište u Kini, ima značajne finansijske napretke u domenu investicija. Izdala je ovog puta sovju prvu tranšu kredita za sedam projekata vrijednih 1,5 miliardi dolara, sa fokusom na solarnu i hidro energiju i energiju vjetra. Drugi klaster projekata vrijednih 1,4 milijarde dolara je odobren od strane NDB-a u oblasti kontrole poplava i upravljalju ruralnih voda.

Ono što se predstavlja velikom novosti sa ovog samita jeste i svojevrsna diplomatska pobjeda Indije. S’ obzirom na rastuće prijetnje radikalnih grupa, lideri BRIKS-a su izrazili zabrinutost nad bezbijednosnom situacijum u regionu, uključujući nasilje od strane grupa kao što su Laškar-e Toiba (Lashkar-e-Toiba) i Džaiš-e-Muhamed ( Jaish-e-Mohammad), za koje se smatra da ih podržava Pakistan, indijski geopolitički rival u ovom dijelu svijeta. Takođe, u terorističke grupe pomenuti su i Talibani kao i Al-kaida. Spominjanje Laškar-e TOibe i Džaiš-e-Muhamed kao terorističkih skupina zajedno sa Hakani mrežom (Haqqani) kao i njihovo povezivanje sa tkz. Islamskom državom, Indiji je dalo potvrdu njenih spoljnopolitičkih promisli, kao i legitimizaciju i jakih svjetskih sila njenih budućih (svakako opresivnih) mjera protiv ovih skupina, a ta legitimizacija akcija ide u korak da ranijom osudom SAD-a šefa Hizbula Mudžahedina kao svjetskog teroriste.

Ono što bi mogao da bude i signal daljeg (samo geopolitičkog) upliva BRIKS zemalja u dešavanja na Bliskom istoku, a opet i kao legitimiacija ruske akcije u Siriji, jeste i pominjanje u SJamenskoj deklaraciji, Al-kaide i grupa povezanih sa njom  kao i niza islamističkih grupa sa prostora bivšeg SSSR-a kao terorističkih grupa. S’ obzirom da se određene grupe terorista u Siriji pokušavaju politički udaljiti od veze sa tkz. Islamskom državom i predstaviti sebe kao umjereniju frakciju, otvara Rusiji put da pod i druge grupe povezane sa njom uvrsti i brojne skupine iz Sirije

Drugu  pobjedu na bilateralnom planu, Indija je ostvarila nasprav Kine. Vojna pat pozicija u vezi DOklam platoa je riješena, zahvaljujući i brizi Pekinga da je indijski premijer Modi možda bojkotovati samit u Sjamenu, što bi bio hladan tuš na kineska stremljenja da proslave postojanje BRIKS-a kao mikrokosmosa mirnog svjetskog poretka gdje zemlje u razvoju nadilaze nacionalne animozitete i vjeruju jedna drugoj.

Kad je riječ o ratu u Siriji, BRIKS samit je rezultirao nedvnosmislenom podrškom vladinim snagama na čelu sa Bašarom Asadom, osuđujući se terorističke grupe u Siriji, i dajući nedvnosmislenu de iure podršku teritorijalnom cjelovitosti i političkoj nezavisnosti Siriji. S? obzirom da se rat bliži kraju, a da politički polako počinje u miru, očigledno je da će emlje BRIKS-a, a u prvom redu Rusija i Kina podržati cjelovitost Sirije, nasuprot težnjama određenih političkih i etničkih skupina da osiguraju nezavisnost. Autonomiju, u najboljem slučaju, moguće.

Kad je riječ o ratu u SIriji, BRIKS samit je rezultirao nedvnosmislenom podrškom vladinim snagama na čelu sa Bašarom Asadom, osuđujući se terorističke grupe u Siriji, i dajući nedvnosmislenu de iure podršku teritorijalnom cjelovitosti i političkoj nezavisnosti Siriji. S? obzirom da se rat bliži kraju, a da politički polako počinje u miru, očigledno je da će emlje BRIKS-a, a u prvom redu Rusija i Kina podržati cjelovitost Sirije, nasuprot težnjama određenih političkih i etničkih skupina da osiguraju nezavisnost. Autonomiju, u najboljem slučaju, moguće.

Mnogi analitičari vjeruju da je upravo BRIKS jedan od mehanizama Kine na multilateralnom planu da nastavi da podržava globalizaciju. To je postalo očito nakon pobjede Donalda Trampa na izborima u SAD-u prošle godine i početku renesanse protekcionizma u SAD-u. Kasnije je na samitu u Njemačkoj, upravo Si bio taj koji je rekao da SAD, ukoliko želi da se povuče da liderske pozicije u globalizaciji, ima ko da zamijeni, jasno aludirajuči na Kinu. Na samitu u Sjamenu, potvrdilo se da sve zemlje BRIKS-a se protive zapadnim sankcijama, ograničenjima međunarodne trgovine i migracije stručnog ljudstva.  U ostvarenju tog cilja, Kina izgleda ima više strategija. Njena glavna jeste novi put svile, popularni One belt one road inicijativa. Ipak, pošto ova inicijatica nalazi na brojne osude zbog nedemokratičnog političkog sistema KIne, smatra se da je upravo globalizacija kroz BRIKS kineska alternativa, jer BRIKS uključuju i, od Zapada priznate demokratije, kao što su Indija, Južna Afrika ili Brazil. Kineski model radipnog ekonomskog rasta sa teškom državnom kontrolom kao idealni šablon za čitavi globalni Jug kako je to jedan profesor mešunarodnih odnosa opisao.

Prevod dijela dokumenta-usvojene deklaracija i Sijamena od strane BRIKS zemalja koji se tiče međunarodnih odnosa:

  1. Svjesni dubokih promjena u svijetu i globalnih sigurnosnih izazova i prijetnji s kojima se suočava međunarodna zajednica, obavezujemo se unaprijediti komunikaciju i saradnju u međunarodnim forumima o pitanjima međunarodnog mira i sigurnosti. Ponavljamo našu predanost očuvanju svjetskog mira i sigurnosti i poštovanju temeljnih normi međunarodnog prava te ciljeva i načela Povelje Ujedinjenih naroda, uključujući suverenu jednakost i nesmetanje u unutrašrnjim poslovima drugih zemalja.
  2. Pozdravljamo 7. sastanak Visokih predstavnika BRICS-a za sigurnosna pitanja održanoj 2017. u Pekingu i pohvaljujemo sastanak na kojemu smo raspravljali i produbili naše zajedničko razumijevanje o globalnom upravljanju, antiterorizmu, sigurnosti u korištenju ICT, energetsku sigurnost, glavne međunarodne i regionalne žarišne točke, kao i nacionalnu sigurnost i razvoj. Napominjemo Brazilski prijedlog za uspostavljanje BRICS obavještajnog foruma. Pozdravljamo izvještaj predsjedavajućeg o radu Skupštine i pofdtičemo buduće predsjedavajuće da nastave ovu vježbu. Radujemo se unaprjeđenju praktične sigurnosne saradnje dogovorene u gore navedenim područjima.
  3. Pozdravljamo kineski sastanak Sastanka ministara vanjskih poslova / međunarodnih odnosa BRICS-a u Pekingu 2017. na inicijativu Kine. Ministri su razmijenili mišljenja o glavnim globalnim političkim, sigurnosnim, ekonomskim i finannsijskim pitanjima od zajedničkog interesa te o jačanju ssradnje s BRICS-om. Radujemo se budućem sastanku ministara vanjskih poslova na marginama UNGA-a. Pozdravljamo ponudu Južne Afrike za domaćin sljedećeg samostalnog sastanka ministara vanjskih poslova 2018. godine.
  4. Podsjećamo da su razvoj i sigurnost usko povezani, uzajamno jačajući i ključni za postizanje održivog mira. Ponavljamo naše stajalište da uspostava održivog mira zahtijeva sveobuhvatan, usklađen i odlučan pristup temeljen na uzajamnom povjerenju, uzajamnoj dobrobiti, jednakosti i suradnji, koji se bavi uzrocima sukoba, uključujući njihove političke, državene i društvene dimenzije. Mi osuđujemo jednostrane vojne intervencije, ekonomske sankcije i proizvoljnu upotrebu jednostranih prisilnih mjera koje krše međunarodno pravo i univerzalno priznate norme međunarodnih odnosa. Naglašavamo da nijedna zemlja ne bi trebala povećati svoju sigurnost na štetu sigurnosti drugih.
  5. Ponovno potvrđujemo našu predanost Ujedinjenim narodima kao univerzalnoj multilateralnoj organizaciji zaduženoj za mandat za održavanje međunarodnog mira i sigurnosti, unapređenje globalnog razvoja i unapređenju i zaštitu ljudskih prava.
  6. Podsjećamo na dokument iz 2005. godine o Svjetskom summitu i potvrdili potrebu za sveobuhvatnom reformom UN-a, uključujući i Vijeće sigurnosti, kako bismo ga učinili reprezentativnijim, učinkovitijim i učinkovitijim, te kako bi se povećala zastupljenost zemalja u razvoju da može adekvatno odgovoriti na globalne izazove. Kina i Rusija ponavljaju važnost koju pridaju statusu i ulozi Brazila, Indije i Južne Afrike u međunarodnim poslovima i podupiru njihovu težnju da igraju veću ulogu u UN-u.
  7.  Ponavljamo da je jedino trajno rješenje krize u Siriji moguće kroz inkluzivni ”Syrian-led, Syrian-owned” politički proces koji osigurava suverenitet, nezavisnost i teritorijalni integritet Sirije, u skladu sa UN rezolucijom 2254(2015) i unaprešuje legitimne aspiracije sirijskog naroda. Snažno podržavamo Mirovne pregovore u Ženevi i Astanski proces i pozdravljamo stvaranje deeskalacionih zona u Siriji, koje doprinose opadanju nivoa nasilja i generišu pozitivan momentum i uslove za značajan napredak u mirovnim pregovorima pod nadzorom UN-a. Suprostavljamo se upotrebi hemijskom oružja od strane bilo koja, u bilo kojoe svrhe i u bilo kojim okolnostima.
  8. Ponovljavamo hitnu potrebu pravednog, trajnog i sveobuhvatnog rješenja izraelsko-palestinskog sukoba kako bismo postigli mir i stabilnost na Bliskom istoku na temelju odgovarajućih rezolucija Ujedinjenih naroda, Madridskih načela, Arapske mirovne inicijative i prethodnih sporazuma između stranaka kroz pregovore s ciljem stvaranja nezavisne, održive, teritorijalno cjelovite palestinske države koja živi zajedno, u miru i sigurnosti s Izraelom. Obećavali smo dati veći doprinos takvom rješenju, izražavamo spremnost da poboljšamo naš doprinos pravednom i trajnom rješavanju sukoba na Bliskom istoku i podržavamo međunarodne napore za unapređenje mira i stabilnosti u regiji.
  9. Čestitamo Iraku i Iraku na oslobađanju Mosula i napretku koji je postignut u borbi protiv terorizma i potvrđujemo našu predanost irakoj suverenosti, teritorijalnom integritetu i političkoj nezavisnosti i našu podršku iračkoj vladi i njenom narodu. Izražavamo našu zabrinutost zbog situacije u Jemenu i pozivamo sve stranke da prestanu s neprijateljstvom i nastave pregovore koje podržavaju Ujedinjene nacije. Takođe pozivamo sve stranke direktno uključene u trenutnu diplomatsku krizu u regiji Zaliva kako bi prevladali njihova neslaganja kroz dijalog i pozdravili napore kuvajtskog posredovanja u tom smislu.
  10. Izražavamo zabrinutost zbog nuklearnih testova koje sprovodi Koreja. Izražavamo duboku zabrinutost zbog tekuće napetosti i produbljenog nuklearnog pitanja na Korejskom poluostrvu i naglašavamo da bi se trebalo riješiti samo mirnim sredstvima i direktnimdijalogom svih zainteresiranih strana.
  11. Čvrsto podupiremo zajednički sveobuhvatni plan djelovanja (JCPOA) o iranskom nuklearnom pitanju i pozivamo sve relevantne stranke da u potpunosti poštuju svoje obveze i osiguraju potpuno i efikasno sprovođenje JCPOA za unapređenje međunarodnog i regionalnog mira i stabilnosti.
  12. ​​Pozdravljamo napore afričkih zemalja, Afričke unije i subregionalnih organizacija u rješavanju regionalnih pitanja i održavanju regionalnog mira i sigurnosti te naglašavamo važnost saradnje između Ujedinjenih nacija i Afričke unije u skladu s Poveljom Ujedinjenih nacija. Podržavamo napore za sveobuhvatno rješavanje pitanja u Demokratskoj Republici Kongo, Libiji, Južnom Sudanu, Somaliji, Centralnoafričkoj Republici i Zapadnoj Sahara.
  13. Snažno osuđujemo terorističke napade koji su rezultirali smrću nedužnih afganistanskim državljana. Postoji potreba za trenutnim prekidom nasilja. Ponovno potvrđujemo smo našu podršku Afganistancima u nastojanjima da se postignu mir i nacionalno pomirenje na osnovu Afghan-led and Afghan-owned, u okeku međunarodnih napora, uključujući Moskovski oblik konsultacija o Afganistanu i “Heart of Asia-Istanbul Process” “, Kao i projekte multimodalne povezanosti za punapređen mira i stabilnosti, borbe protiv terorizma i prijetnji od droga te nacionalnim naporima afganistanske obnove. Podržavamo napore afganistanskih nacionalnih branioca  i sigurnosnih snaga u borbi protiv terorističkih organizacija.
  14. U tom smislu izražavamo zabrinutost o sigurnosnoj situaciji u regiji i nasilju koje su uzrokovali talibani, ISIL / DAISH, Al-Qaidai grupe povezane sa njom, uključujući Islamski pokret Istočne Turkistana, Islamski pokret Uzbekistana, mrežu Haqqani, Lashkar Taiba, Jaish-e-Mohammad, TTP i Hizb ut-Tahrir.
  15. Žalimo zbog terorističkih napada širom svijeta, uključujući napade u BRICS zemljama, i osuđujemo terorizam u svim njegovim oblicima i manifestacijama gdjegod počinjeni i koga i naglašavamo da za bilo kakav terorizam ne može biti nikakva opravdanja. Potvrđujemo da oni koji su odgovorni za počinjenje, organizovanje ili podupiranje terorističkih akata moraju biti odgovorni. Podsjećajući na primarnu vodeću ulogu i odgovornost država u sprječavanju i borbi protiv terorizma, naglašavamo nužnost razvijanja međunarodne saradnje, u skladu s načelima međunarodnog prava, uključujući i suverenu ravnopravnost država i neometanje u svojim unutrašnjim poslovima. Ponovno potvrđujemo solidarnost i odlučnost u borbi protiv terorizma, vrijednost je 2. sastanka radne skupine BRIC-a za borbu protiv terorizma održanog u Pekingu  2017. godine i saglasni smo ojačati našu saradnju.
  16. Pozivamo sve nacije da usvoje sveobuhvatan pristup u borbi protiv terorizma, koji bi trebao uključivati ​​suprotstavljanje radikalizaciji, regrutovanju, kretanju terorista, uključujući terorističke borce, blokirajući izvore finansiranja terorizma, uključujući, npr, organiziranim kriminalom putem novčanih sredstava, pranja, opremanja oružjem, krijumčarenja narkotika i drugih kriminalnih djelatnosti, demontažu terorističkih baza i suzbijanje zlouporabe interneta, uključujući društvene medije, terorističkih subjekata zloupotrebom najnovijih informacionih i komunikacionih tehnologija. Predani smo za sprečavanje i suzbijanje rastućeg širenja teroristizmate za rješavanje svih izvora, tehnika i kanala finansiranja terorizma. Pozivamo na brzo i učinkovito sprovođenje relevantnih Rezolucija Odbora i Svjetskih normi FATF-a širom svijeta. Želimo intenzivirati saradnju u FATF i regionalnim tijelima FATF-a (FSRB). Podsjećamo na odgovornost svih država da spriječe finansiranje terorističkih mreža i terorističkih akcija sa svojih teritorija.

 

  1. Pozivamo međunarodnu zajednicu da uspostavi istinski široku međunarodnu protivterorističku koaliciju i podupire središnju koordinacionu ulogu UN-a u tom smislu. Naglašavamo kako se borba protiv terorizma mora sprovesti u skladu s međunarodnim pravom, uključujući Povelju Ujedinjenih naroda, međunarodni izbjeglički i humanitarni zakon, ljudska prava i temeljne slobode. Ponovno potvrđujemo svoju predanost povećanju funkcionalnnosti okvira UN-a protiv terorizma, uključujući područja saradnje i koordinacije među relevantnim tijelima UN-a, imenovanja terorista i terorističkih skupina te tehničku pomoć državama članicama. Pozivamo na ubrzanu finalizaciju i usvajanje Opsežne konvencije o međunarodnom terorizmu (CCIT) od strane Generalne skupštine Ujedinjenih naroda.
    52. Prepoznajemo važan doprinos zemalja BRICS u mirovnim operacijama Ujedinjenih naroda, kao i važnost operacija mirovnih operacija Ujedinjenih naroda za međunarodni mir i sigurnost. Naglašavamo potrebu BRICS zemalja da dodatno unaprijede komunikaciju o pitanjima očuvanja mira.
    53. Ponavljamo našu predanost rješavanju svjetskog problema s drogama naosnovu konvencije UN-a o kontroli droga kroz integrisani, sveobuhvatni i uravnoteženi pristup strategijama smanjenja ponude droga i smanjenja potražnje. Naglašavamo važnost ishodnog dokumenta 30. Posebnog zasjedanja Genralne skupštine UN-a o svjetskom problemu droga i pozivamo na jačanje međunarodne i regionalne suradnje i koordinacije u borbi protiv globalne prijetnje uzrokovane nedopuštenom proizvodnjom i trgovinom drogama ,naročito opijata. S dubokom zabrinutošću zapažamo sve veće veze  u nekim regijama svijeta između trgovine drogom, pranja novca i organiziranog kriminala i terorizma.
    54. Ponavljamo potrebu da sve zemlje sarađuju u unapređenju i zaštiti ljudskih prava i  osnovnih sloboda na načelima ravnopravnosti i uzajamnog poštovanja. Slažemo se da ćemo nastaviti s tretmanom svih ljudskih prava, uključujući pravo na razvoj, na pravičan i jednak način, na istoj osnovi i istim naglaskom. Ojačat ćemo saradnju na pitanjima od zajedničkih interesa i unutar BRICS-a i u multilateralnim forumima, uključujući Savjet UN-a za ljudska prava, uzimajući u obzir nužnost unapređenja, zaštite i ispunjavanja ljudskih prava na neselektivni, nepolitizovani i konstruktivan način, i bez dvostrukih standarda.
    55. Svjesnivjesni globalnih sigurnosnih izazova s ​​kojima se suočava međunarodna zajednica na području međunarodne migracije, naglašavamo rastuću ulogu efikasne regulacije migracija u korist međunarodne sigurnosti i razvoja društva.
    56. Smatramo da UN ima središnju ulogu u razvoju univerzalno prihvaćenih normi odgovornog državnog ponašanja u korištenju ICT-a kako bi se osigurala mirna, sigurna, otvorena, kooperativna, stabilna, uredna, dostupna i pravedna ICT okruženja. Naglašavamo najveću važnost načela međunarodnog prava sadržanog u Povelji UN-a, osobito suvereniteta države, političke nezavisnosti, teritorijalne cjelovitosti i suverene jednakosti država, neometanja u unutrašnjim poslovima drugih država i poštovanja ljudskih prava prava i temeljne slobode. Naglašavamo potrebu za unaprjeđenjem međunarodne saradnje protiv terorističke i kaznene zlouporabe ICT-a, potvrdili opšti pristup koji je u tom smislu postavljen u deklaracijama eThekwini, Fortaleza, Ufa i Goa te prepoznati potrebu za univerzalnim zakonskim obvezujućim instrumentom u borbi protiv kriminalne upotrebe ICT-a pod pokroviteljstvom UN-a kao što je navedeno u Deklaraciji Ufa. Zadovoljni smo napretkom koji je postigla Radna skupina stručnjaka zemalja BRICS-a o sigurnosti u korištenju ICT-a. Odlučili smo unapriejediti  saradnju prema BRICS-ovom Planu praktične suradnje na osiguranju sigurnosti u korištenju ICT-a ili bilo kojim drugim me usobno usuglašenim mehanizmom i priznati inicijativu Ruske Federacije o BRICS-ovom međuvladinom sporazumu o saradnji u osiguravanju sigurnosti u korištenju ICT-a ,
    57. Vjerujemo da bi sve države trebale ravnopravno sudjelovati u evoluciji i funkcioniranju Interneta i njezinog upravljanja, imajući u vidu potrebu uključivanja relevantnih dionika u njihove uloge i odgovornosti. Strukture koje upravljaju i reguliraju kritične internetske resurse trebaju biti više zastupljene i uključene. Zadovoljni smo zadovoljstvom napretkom koji je postigla Radna grupa za informatičku komunikaciju BRICS-a. Prepoznajemo nužnost jačanja suradnje na ovom području. U tu svrhu, BRICS će nastaviti raditi zajedno kroz postojeći mehanizam kako bi pridonio sigurnoj, otvorenoj, mirnoj i saradničkoj uporabi ICT-a na osnovi jednakog sudjelovanja međunarodne zajednice u njegovu upravljanju.
    58. Ponavljamo kako će svemir biti slobodan za miroljubivo istraživanje i da će ga koristiti sve države na temelju ravnopravnosti u skladu s međunarodnim pravom. Ponovno potvrđujući da će svemirski prostor ostati slobodan od bilo kakvog oružja ili bilo kakve uporabe sile, naglašavamo da su pregovori o sklapanju međunarodnog sporazuma ili sporazuma o sprječavanju utrke naoružanja u svemiru prioritetni zadaci Konferencije Ujedinjenih naroda o razoružanju , i podupirati napore za početak bitnog rada, između ostalog, na temelju ažuriranog nacrta sporazuma o sprečavanju plasiranja oružja u svemiru i prijetnji ili uporabi sile protiv svemirskih objekata koji su predali Kine i Ruska Federacija. Također bilježimo međunarodnu inicijativu za političku obavezu o prvom postavljanju oružja u svemir.
    59. Prioritet treba osigurati kako bi se osigurala dugoročna održivost svemirskih aktivnosti, kao i načine i sredstva za očuvanje vanjskog prostora za buduće generacije. Primjećujemo da je ovo važan cilj aktualnog dnevnog reda UN-ovog Odbora za mirne primjene vanjskog prostora (UNCOPUOS). U tom smislu pozdravljamo odluku UNCOPUOS-ove Znanstvene i tehničke radne skupine za dugoročnu održivost aktivnosti vanjskog prostora za zaključivanje pregovora i postizanje konsenzusa o cjelovitom nizu smjernica za dugoročnu održivost svemirskih aktivnosti 2018 kako bi se podudarao s obilježavanjem 50. obljetnice prve Konferencije Ujedinjenih naroda o istraživanju i mirnim korištenjima vanjskog prostora (UNISPACE + 50).

 

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

Blog pokreće Wordpress.com.

Gore ↑

%d blogeri kao ovaj: